Crm implementatie

Crm implementatie

Als bedrijf wil je er alles aan doen om je klanten tevreden te houden. Je wilt uiteindelijk natuurlijk winst halen en daar zijn verkopen voor nodig. Om te kunnen verkopen is het van belang dat je weet wat je klanten willen. Om te weten wat je klanten willen is het weer van belang dat je informatie over je klanten hebt en dat je de gegevens van je klanten op een goede manier geordend hebt. Er zijn tegenwoordig zoveel systemen waarin gegevens van klanten terecht kunnen komen dat het handig is om een overkoepelend programma of systeem te hebben waarin alle gegevens bijgehouden worden. Dit wordt ook wel een crm systeem genoemd. Het is wel van belang dat een dergelijk systeem op een correcte wijze geïmplementeerd wordt. Dat alle programma’s in het systeem betrokken worden en dat alle gegevens goed bijgehouden worden. Voor crm implementatie moet dus wel even de tijd genomen worden. Voor een goede crm implementatie is het verstandig om mensen in te zetten die kennis van zaken hebben. Een crm implementatie is niet zomaar even iets. Je bedrijf kan er echt op bouwen en met een goede crm implementatie kan je je als bedrijf de nodige moeite en zeker ook de nodige ellende in de toekomst besparen. Het kost misschien even wat tijd en het kost misschien even wat geld, maar het is zeker wel de moeite waard om deze tijd te nemen en om de investering te doen. Het biedt onder andere de volgende voordelen:

  • een overzichtelijke weergave van alle klantgegevens
  • alle informatie centraal
  • een systeem dat alle informatie op een punt verzamelt
  • geen verlies van gegevens

Hoe werkt een crm implementatie in de praktijk eigenlijk?

Al met al is een goede crm implementatie dus geen overbodige luxe. Als je toch beslist om een investering te doen in een dergelijk systeem, dan zijn de eerste klappen een daalder waard. Als je niet goed begint, als je niet de tijd neemt voor een goede crm implementatie, dan heeft het niet zo heel veel zin om te beginnen met het systeem. Een goede crm implementatie staat garant voor een goede werking van het systeem. Het is daarna aan de beheerders om ervoor te zorgen dat het systeem goed blijft werken. Zonder goed beheer wordt niet het optimale resultaat gehaald uit de mogelijkheden van het systeem en worden niet alle gegevens van de klanten op een juiste manier in het systeem verwerkt. Tendenz hanteert een vast stappenplan bij crm implementatie. Door vast te houden aan dit vaste plan van stappen, is de kans op fouten tijdens de crm implementatie een stuk kleiner. Bovendien is de kans dat er iets vergeten wordt of iets over het hoofd gezien wordt hierdoor eveneens kleiner. In het stappenplan is ook altijd een stap opgenomen waarin wordt ingegaan op de wensen van uw organisatie. Het is dus zaak dat de wensen van tevoren duidelijk zijn. Denk dus vooral goed na over het doel dat je hebt met het crm systeem en denk goed na op welke wijze je dit doel wilt bereiken. Natuurlijk kan je altijd bij Tendenz terecht voor de nodige tips en voor de nodige adviezen. Maar zonder duidelijke input van uw organisatie is het ook voor Tendenz lastig om de wensen in kaart te brengen. Maar als uw organisatie voor de crm implementatie duidelijk heeft wat de organisatie precies wil bereiken met de crm implementatie en met de uitvoering van het systeem, dan kunnen wij zorgen dat het systeem aan alle eisen en wensen voldoet.

Is het een ingewikkeld systeem of valt het allemaal wel mee?

Het klinkt op deze manier allemaal misschien wat ingewikkeld, maar het traject van de crm implementatie is goed te overzien. Tendenz houdt uw organisatie continu op de hoogte van de stappen die genomen worden om de crm implementatie tot een succes te maken. Als de organisatie van tevoren aangeeft wie op welke momenten op de hoogte moeten worden gehouden van de voortgang en van de individuele stappen, dan is het geen probleem om deze mensen binnen de organisatie op de hoogte te stellen. We kunnen het stappenplan geheel inzichtelijk maken zodat er op geen enkel moment sprake zal zijn van verrassingen tijdens de crm implementatie. Op deze manier weet u continu waar u aan toe bent en weet u direct wanneer het systeem volledig operationeel is. Zo kunt u er direct gebruik van maken. Het is misschien niet direct helemaal duidelijk hoe het systeem werkt na de crm implementatie. Daarom heeft Tendenz als onderdeel van de crm implementatie opgenomen dat er een gedegen training gegeven wordt over de werking van het systeem. Al met al valt het allemaal dus wel mee. Natuurlijk is het even een gedoe om het gehele traject goed op de rails te krijgen. Maar daarmee verschilt het systeem en de implementatie ervan natuurlijk niet van de implementatie van andere projecten. Een deel van een goede implementatie ligt bij u als organisatie. Als u duidelijk heeft wat u wilt en wat uw wensen zijn tijdens de implementatie en wat uw doelen zijn met het systeem, dan zorgt Tendenz tijdens de implementatie dat al deze wensen en al de eisen in het systeem verwerkt worden. Twijfel dus niet over het systeem, maar neem wel rustig de tijd voor het in kaart brengen van de doelen die u met het systeem wil bereiken. Zo kunt u optimaal gebruik maken van het systeem.

Klik hier voor de site : http://www.tendenz.nl/crm-implementatie