Bedrijfslogo

Door de toenemende werkloosheid starten steeds meer mensen een eigen bedrijf. Er zijn nog genoeg kansen die voor het oprapen liggen. Als starter van een onderneming is het op de kaart zetten van uw bedrijf een goed begin. Maar waar begint u nou eigenlijk mee. Een visitekaartje? Huisstijl ontwerp en een bedrijfslogo?

De ontwikkelingsfase en het opstarten vergt veel tijd, creativiteit en investeringen. Waar liggen kansen en waar bent u goed in? Door de vele gedwongen ontslagen beginnen veel mensen een eigen onderneming in dezelfde branche waarin ze jaren gewerkt hebben. Daar ligt hun kwaliteit.

Een goede concurrentie analyse en een bedrijfsplan zijn belangrijk om te onderzoeken of hierin nog kansen liggen. Ondernemen brengt risico’s met zich mee, maar het heeft ook vele voordelen. Om de risico’s te beperken is een unieke werkwijze en het onderscheidend vermogen  t.o.v. de concurrentie een belangrijk onderdeel. In Nederland kan iedereen zich aanmelden bij de Kamer van Koophandel. Het inschrijven kost een paar tientjes. Zodra u een BTW nummer en KvK nummer hebt ontvangen kunt u beginnen met uw diensten.

Zichtbaarheid, imago en naamsbekendheid zijn belangrijke onderdelen bij het bedenken van de juiste marketing strategie. Een kenmerk van uw bedrijf is een bedrijfslogo. Denk ook aan het drukken van labels. Een bedrijfslogo is een kenmerk/uiting met vaak een combinatie van letters en afbeeldingen als herkenningssymbool. Het is wel degelijk van belang dat het bedrijf professionaliteit en herkenbaarheid uitstraalt. Een juiste combinatie van kleuren en figuren en creativiteit kan uiteindelijk tot een gewenst resultaat komen. Er zijn honderden bedrijven die grafisch ontwerpers in dienst hebben. Het ontwerpen van een bedrijfslogo is een vak op zich. Er gaat soms uren inzitten om een logo goed te ontwerpen. Vaak wordt de bedrijfsnaam verwerkt in het logo.  Zeker bij de start van een onderneming wanneer er nog geen naamsbekendheid is opgebouwd. Vaak zegt alleen het logo van het bedrijf nog niet zoveel.

Grote merken hebben al veel bekendheid gecreëerd waardoor een afbeelding als logo vaak al voldoende  is. Ga met de juiste partij in zee voor een bedrijfslogo wat goed past bij de branche waarin uw bedrijf  zich bevindt. Een standaard gegeven is dat er 2 kleuren in een bedrijfslogo worden verwerkt. De 2 kleuren die hierin verwerkt worden dragen meestal bij aan alle vervolg stappen die genomen worden. Denk aan de website, visitekaartjes, huisstijl, flyers, spandoeken en de complete inrichting van kantoor en displayverlichting. Maak voor een professioneel logo niet gebruik van Gratis software maar van een professionele grafisch ontwerper.  Stickers op rol laten drukken met een logo.  Klik hier. 

Klik hier voor de site : https://www.dwcprint.nl/drukwerk/stickers-op-rol