Shift 040

Zorg voor een zuiver lichaam

Shift040

Om je goed te voelen in je lichaam heb je een zuiver lichaam nodig. Je psychologische en emotionele toestand beïnvloeden elkaar. Als je dus een gezond lichaam hebt dan beïnvloed dit je gemoedstoestand. Je wilt natuurlijk dat je je goed voelt maar vaak denken mensen dat dit moeilijk is om te bereiken. Het hoeft echter niet altijd ingewikkeld te zijn om een zuiver lichaam te bereiken. Vaak heeft dit alleen wilskracht nodig omdat je wijzigingen gaat aanbrengen in je levensstijl. Zo kun je resultaten bereiken waar jij tevreden mee bent.

Zorg dat je geen stress hebt

Een factor die zorgt voor een onbalans in je lichaam is stress. Stress zorgt voor een aftakeling van je lichaam. Je moet daarom zorgen dat de stress zo laag mogelijk blijft. Een goede manier om dit te bereiken is door dingen te doen waar je geen stress van krijgt. Zo kun je bijvoorbeeld aan yoga doen. Je kunt bijvoorbeeld naar een yoga sittard of thuis aan meditatie doen.

Drink genoeg

Een van de belangrijkste dingen die je kunt doen die niet al te moeilijk zijn is water drinken. Dit draagt bij aan een gezonder lichaam. Genoeg vocht draagt bij aan het efficiënter werken van verschillende processen in je lichaam. Hierbij kun je denken aan je stofwisseling of het onderhoud van je lichaamscellen. Drink daarom voldoende water. Het kan verstandig zijn om een flesje water altijd bij je te hebben. Je kunt er ook voor kiezen om groene thee te drinken. Thee draagt namelijk door zijn antioxidanten bij aan het verwijderen van schadelijke stoffen uit je lichaam.

Eet gezond

Zorg verder dat ja vaak gezond eet. Door het eten van groenten en fruit vergroot je de innamen van vitaminen, antioxidanten en vezels. Verder draagt het drinken van sappen hier ook aan bij. Ga dan niet voor een sapje uit de winkel. Vaak zitten hierin veel suikers en conserveringsmiddelen. Pers daarom altijd je eigen sap. Let er wel op dat je genoeg vezels binnen krijgt. Vezels zorgen voor een goede stoelgang. Je kunt vezels krijgen uit ontbijtgranen, muesli en zelf broccoli.

https://yogageleen.nl/yoga-sittard/