Veel bedrijven weten hun doelgroep goed te definiëren. Maar het benaderen van de doelgroep kan moeilijkheden met zich meebrengen. Want welke toon sla je aan, welke content is interessant en op welk kanaal moet je zijn? Dat zijn vragen die je jezelf kunt stellen.
Daarnaast is het communicatiemiddel erg relevant. Het ene middel is makkelijker dan het andere. Zo kun je een webserie laten maken, gaan voor een livestream of kiezen voor video’s op social media. Er zijn meerdere mogelijkheden, lees dus verder om te kijken wat bij jou kan passen. Een webserie Vrij nieuw als communicatiemiddel, is de webserie. Steeds meer bedrijven willen een webserie laten maken. In een serie van meerdere video’s kun je als bedrijf met je doelgroep connecten. Zodra je weet wie de doelgroep is kan je met een partij als Beeldspraak aan de slag om te kijken wat een passend format is. Een livestream Onder de originele manieren valt ook een livestream. Met jouw bedrijf biedt je producten of diensten aan om je doelgroep ergens mee te helpen. Vaak zitten potentiële klanten met bepaalde vragen voordat ze iets af willen nemen, dan kan een livestream nuttig zijn. Tijdens een sessie kan je je verdiepen in een bepaald onderwerp dat bij de kijkers speelt. Zo kun je als bedrijf op een passende manier je specialisme etaleren. Videos op social media Social media is het meest handige instrument om je doelgroep te kunnen vinden. Je spitst je boodschap toe op de personen die er baat bij kunnen hebben. Dat maakt wat je te melden hebt relevant. Voor social media kanalen zijn video’s ideaal. Met een video kan je op een korte tijd veel vertellen en voor kijkers is het erg laagdrempelig om ze te bekijken. Je hebt daarnaast al snel een groot bereik. |